close

還記得年輕時,Kodak相機有篇廣告詞甚是有名「它抓得住我」、「我用它來寫日記」,的確有圖有真相,相片確實是記錄的好玩意.....

.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 p h o t

 o

 g r a ph

artist: Ed Sheeran

album: X

released: May 11, 2015 (CD, Digital) CD, 數位單曲

June 20, 2014 (Album) X 專輯

length:  4:19

writer: ED Sheeran , Mc Daid

翻 譯: 羊媽媽

單曲CD   專輯封面

Photograph

Loving can hurt, loving can hurt sometimes
 But it's the only thing that I know
When it gets hard
You know it can get hard sometimes
It is the only thing that makes us feel alive




是會傷人的,有時,愛會帶來傷害
而這是我所僅知的
當日子過得辛苦
妳曉得的,有時日子並不好過
唯有愛,讓我們感到生命仍蓬勃生氣

- -We keep this love in a photograph
We make these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
Hearts are never broken
And time's forever frozen still



我們將這份(溫馨的)『愛』留存在相片中
為我們自己儲存下那些回憶
相片中,我們永不闔眼
    永不心碎
凝結的時間,呈恆久的停駐

So you can keep me
Inside the pocket of your ripped jeans
Holding me close until our eyes meet
You won't ever be alone- -
Wait for me to come home



那麼妳便能保有我
在妳那身破洞牛仔褲的口袋裏
緊握著我(相片)直到我們再度相會
妳絕不會孤獨一人
等待我歸來

Loving can heal, loving can mend your soul
And it's the only thing that I know
I swear it will get easier
Remember that with every piece of ya
And it's the only thing we take with us when we die



愛能幫忙療癒,愛能療癒妳的靈魂
而這是我所僅知的
我發誓,日子會愈過越輕鬆
只要回憶每一段歡笑說~耶!的時光
而那是人生路上唯一與我們隨行的東西,直到我們離世

Repeat

And if you hurt me, that's okay baby
Only words bleed inside these pages
You just hold me
And I won’t ever let you go
Wait for me to come home
Wait for me to come home
Wait for me to come home
Wait for me to come home



而若妳傷了我,寶貝那也無礙
那僅只是言語文字的傷害
相片裏妳仍擁抱著我
而我永不會讓妳離我而去
等我歸來
等我回家

Oh you can fit me
Inside the necklace you got when you were sixteen
Next to your heartbeat where I should be
Keep it deep within your soul



妳可以把我的相片
放入妳十六歲時得到的項鍊墜子裏
在妳每一次的心跳旁都有我相伴
並將我深植在妳靈魂深處

And if you hurt me, that's okay baby
Only words bleed inside these pages
You just hold me
And I won’t ever let you go



倘若妳傷了我,寶貝那也無礙
那不過是言語文字上的傷害
相片裏,妳依然緊擁著我
而我,也絕不會任妳離去

When I'm away, I will remember how you kissed me
Under the lamppost back on sixth street
Hearing you whisper through the phone
Wait for me to come home



當我外出遠離時,我會想著妳曾給我的吻
那倚著第六街燈柱下的親吻
從電話中,聽著妳細語聲聲
等著我歸來~

曲目介紹:

     









X
專輯(2014)



X(2014)》~Ed Sheeran

   CD  曲 目:
 1.  One        4:12     7. Bloodstream    5:00
 2.  I'm A Mess     4:04   8. Tenerife Sea      4:01
 3.  Sing        3:55     9. Runaway        3:25
 4. Don't         3:39   10. The Man        4:10
 5. Nina        3:45   11. Thinking Out Loud   4:41
 6. Photograph    4:19   12. Afire Love      5:14
 

單曲CD&數位 (2015)



Photograph(2015)》~Ed Sheeran

   CD single 曲 目:
1. "Photograph" – 4:19
2. "I Will Take You Home" – 3:59

   Digital download (Remixes) 曲 目:
1. "Photograph" (Felix Jaehn Remix) – 3:22
2. "Photograph" (Parvin Riller Remix) – 3:05

在手機太夯了,一機在手總左不過得拍個照,不論是自拍還或是拍景物;照片,確實為我們的言行留下佐證,證明某時某地,或到此一遊,或品嚐佳餚,或逮著現行犯,或傳遞訊息....,更或如歌中所述,把愛留存在照片裏,時刻溫暖心扉,這樣的人生才能時時給力蓬勃朝氣。只是如此的紀錄人生,是好是壞,因人而異,於我而言,猶如上古時代的猿人持著現代的電子產品,著實有些浪費,但不拿著又被兒子嘀咕與時代脫節,嘿!真是萬般無奈!(羊媽媽)

 Ps. 閱讀.....

(美) Imagine Dragons- Demons 心魔

(美) Capital Cities - One Minute More 再一分鐘

2016 分類:音樂輕鬆聽

`

arrow
arrow

    慕影 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()